top of page

Axfood Leverantörsträff

Kund i förändring

Kund:

Antal: 

Plats: 

Format: 

Axfood 

Ca 600 personer 

Banan-Kompaniet 

Endagskonferens med AW

Topp 3
  1. Briljanta Sissela Kyle som levererade en perfekt mix av seriöst kul från scen och i filminslag

  2. Ett dynamiskt programformat som engagerade deltagarna

  3. Häftig scenografi och ljussättning som förhöjde lokalen Banan-Kompaniet

Step2's roll

Koncept & innehåll • Moderator & manus • Logistik & planering • Grafik & scenografi • Teknik & Interaktion • Strategi & affärsnytta

Kundansvarig

Karin Frisell

Varje år bjuder Axfood in sina leverantörer till en dagskonferens för att kommunicera de övergripande affärssatsningar och fokusområden för kommande år samt för att vårda och stärka leverantörsrelationer under trevliga former. Eventet har alltid samma syfte och mål medan vi varje år skräddarsyr format och tema. Programformatet ska överraska, vara genomtänkt och välproducerat.


Senaste Leverantörsträffen samlade drygt 600 personer på Banan-Kompaniet för att ta del av koncernens aktuella satsningar. Temat var ”Kund i Förändring”, som genomsyrade såväl scenbudskap som filminslag. Sissela Kyle deltog på scen med välskrivna monologpass varvat med reporterinslag ifrån kedjornas butiker, där hon intervjuade konsumenter på spaning efter förändrade beteenden. Scenprogrammet var dynamiskt uppbyggt och leddes av den sakkunniga och vassa programledaren Joey Schultz, en intern resurs från Willys. Programmet avslutades med att utse Årets Leverantör där Guldfågeln tog hem priset.


Dagen rundades av med ett AW-mingel ute på kajen, i härligt solsken och livemusik av Julia Frej ihop med Yrsa Schau & Hanna Nilsson.

bottom of page